Saturday, September 25, 2010

(September 26, 2010) Online Sermon.

ၾကြယ္၀ေသာ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာ

By Yaw Tam

အေျချပဳက်မ္း။ ေရာ ၅း၁၇၊ ေယာ ၁၀း၁၀၊ ဆာလံ ၁၆း၁၁၊ ၂ေပ ၁း၁၁

ေရွးဦးစြာ အခ်ိန္နာရီကုိ ျပင္ဆင္ေပးေသာဘုရားသခင့္ေက်းဇူးေတာ္ကုိ အထူးခ်ီးမြမ္းပါသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ Online Sermon မွာပါ၀င္သက္ေသခံခြင့္ေပးေသာ PCCF မွ တာ၀န္ရွိ ပုဂၢဳိလ္မ်ား အေပၚ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေဖၚျပလုိပါသည္။ ထုိအတူ ကၽြန္ေတာ္၏ မျပည့္စုံျခင္းထဲက ဘာသာ စကား အခက္အခဲေၾကာင့္ ျမန္မာစာ အသုံးႏႈန္းအားနည္းခ်က္မ်ားရွိပါက ၀ိညဥ္သေဘာႏွင့္ နားလည္ ေပးလိမ့္မည္ဟု ေမ်ာ္လင့္ပါသည္။

ယေန႔အတူတကြ ဆင္ျခင္ႏွလုံးသြင္းဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္ထားေသာ ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ ”ၾကြယ္၀ေသာ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာ”ဟု အမည္ေပးခ်င္ပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာ အမ်ွားထဲမွ ေန႔စဥ္ ယုံၾကည္သူမ်ား အသက္တာမွာ ေလ့က်င့္မွတ္သား လုိက္ေလွ်ာက္သင့္ေသာ ေကာင္းၾကီး မဂၤလာ (၄)မ်ဳိးအေၾကာင္းကုိ အက်ဥ္းမွ်ေ၀ငွလုိပါသည္။

(၁) ၾကြယ္၀ေသာေက်းဇူးေတာ္ မဂၤလာ (ေရာ ၅း၁၇)

(၂) ၾကြယ္၀ေသာ အသက္၌ ရွင္သန္ျခင္း မဂၤလာ (ေယာ ၁၀း၁၀)

(၃) ၾကြယ္၀ေသာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း မဂၤလာ (ဆာလံ ၁၆း၁၁)

(၄) ၾကြယ္၀ေသာ ျပည္ေတာ္၀င္စားျခင္း မဂၤလာ (၂ေပ ၁း၁၁)

(၁) ၾကြယ္၀ေေသာ ေက်းဇူးေတာ္ မဂၤလာ (ေရာ ၅း၁၇)

ယုံၾကည္သူခရစ္ယာန္တစ္ဦး၏ လက္ေတြ႔အသက္တာ၌ အျမဲျပဳရမည့္အခ်က္က ရားသခင္၏ ေက်းဇူးေတာ္ကုိ အျမဲေရတြက္ အသက္ရွင္ျခင္းျဖစ္တယ္။ လူသား၏ေက်းဇူး၊ ေမတၱာ၊ ေစတနာတုိ႔ သည္ ကုန္ဆုံးတက္ေသာ္လည္း ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူးကရုဏာသည္ မကုန္ဆုံးႏုိင္ပါ။ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္က ကၽြႏု္ပ္ကုိ ကူညီႏုိင္ေသာ္လည္း မေက်နပ္သည့္ တစ္ေန႔သူျပန္ေတာင္းႏုိင္သည္မွာ ျငင္းဖြယ္မရွိ။ ျပန္မေတာင္းသည့္တုိင္ေအာင္ ငါမင္းကုိ ဒီေလာက္ကူညီခဲ့တာ စသည္ျဖင့္ ျပန္ေျပာ ႏုိင္သည္မွာ လူ႔သဘာ၀၊ လူ႔သေဘာထားျဖစ္၍ ျငင္းႏုိင္ဖြယ္မရွိ။ ဒါေၾကာင့္လူ႔ရဲ့ေက်းဇူးက အကန္႔ အသတ္ရွိတယ္။

ဘုရားခင္၏ေက်းဇူးေတာ္သည္ အႏႈိင္းမရွိ၊ အကန္႔အသတ္မရွိသည့္ေက်းဇူးေတာ္ပါ။ ေက်းဇူး ေတာ္သည္ လူတုိင္းအတြက္ျဖစ္ေသာ္လည္း လူတုိင္း္မရႏုိင္ၾက။ ၾကဳိးစားျခင္းႏွင့္ရယူႏုိင္ေသာ အရာမ်ဳိးလည္းမဟုတ္ပါ။ ၾကြယ္၀ေသာေကာင္းၾကီးမဂၤလာတစ္္ပါးျဖစ္သည့္ ဘုရားသခင့္ ၾကြယ္၀ေသာ ေက်းဇူးေတာ္သည္ သခင္ေယရႈခရစ္အားျဖင့္ ေေသျခင္းတရားထဲမွ ေရြးႏႈတ္ ကယ္တင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ခႏၶာ၊ စိတ္၊ ၀ိညဥ္ သုံးပါးစလုံးတုိ႔ကုိ ကယ္တင္ျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေက်းဇူးေတာ္၏ ၾကြယ္၀ျခင္းဟု ဆုိထားသည္။ ခ်စ္ေသာ မိတ္ေဆြ ဘုရားသခင္၏ ၾကြယ္၀ေသာ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာကုိ အျမဲ ေရတြက္ခ်ီးမြမ္းပါ။ ထူးျခားသာအသက္တာ ခံစားရရွိလာမွာ ျဖစ္တယ္။

(၂) ၾကြယ္၀စြာ အသက္ရွင္ျခင္း မဂၤလာ (ေယာ ၁၀း၁၀)

ၾကြယ္၀ေသာေက်းဇူးေတာ္၏ ေနာက္ဆက္တဲြျဖစ္သည့္ ဒုတိယေကာင္းၾကီးမဂၤလာသည္ ၾကြယ္၀ေသာ အသက္တာ၌ က်င္လည္ျခင္းျဖစ္သည္။ သမၼာက်မ္းစာထဲက ထာ၀ရအသက္ ဆုိတာ အဓိပၸယ္နက္ရႈိင္းလွသည္။ English က်မ္းမွာ (Eternal) ဟူေသာ စကားလုံးသည္ ျမဲတည္မႈ သေဘာကုိေဆာင္သည္။ ဘယ္ေတာ့မွ မကုန္ဆုံးႏုိင္ေသာ အရာျဖစ္သည္။ နာမည္ေသႏုိင္ ေသာ္လည္း အသက္မေသႏုိင္။ ထာ၀ရအသက္သည္ (ကမၻာ ၂း၇) ဇီ၀အသက္ႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း က်သည္။

ဘုရားသခင္က ေက်းဇူးေတာ္အထဲ၌ တည္ေသာ ထာ၀ရအသက္ကုိ ေလးနက္စြာ နားလည္ ေစလုိ၍ ဆန္႔က်င္ဘက္ႏွစ္ခုကို အျမဲတြန္ွတြဲလွ်က္ အလင္းႏွင့္ အေမွာင္၊ အဖုိႏွင့္အမ၊ အျဖဴႏွင့္အမဲ၊ မဂၤလာႏွင့္ အမဂၤလာ၊ ထာ၀ရႏွင့္ သခၤါရ…စသည္ျဖင့္ ဒႆေဗဒ နည္းက်က် ဖန္ဆင္းခဲ့သည္။

ၾကြယ္၀ေသာအသက္ဟု ဆုိရာတြင္ ၀ိညဥ္အသက္ တစ္ခုတည္းဆုိလုိျခင္းမဟုတ္ဘဲ ခႏၶာ အသက္ရွင္ျခင္းလည္း အာမခံေၾကာင္းေဖၚျပသည္။ ၀ိညဥ္အသက္တာသည္ အလြန္အေရးၾကီး သလုိ ရုပ္ခႏၶာတစ္ခုကုိလည္း လစ္လွဴရဳႈအသက္ရွင္၍ မရႏုိင္။ ကယ္တင္ျခင္းသည္ ခႏၶာ၊ စိတ္၊ ၀ိညဥ္ သုံးခုစလုံး အတြက္ျဖစ္၍ တစ္ခုခုကို လစ္လွဴရႈ၍ မရႏုိင္။ ရုပ္ခႏၶာသည္ ဘ၀အတြက္ ျဖစ္၍ သခၤါရ အရာ၌ အေရးၾကီးသလုိ ၀ိညဥ္သည္ နီစၥထာ၀ရသေဘာကုိ ေဆာင္လွ်က္ ထာ၀ရအသက္ အဖုိ႔ အေရးၾကီးသည္။ အသက္ရွင္ေနတုန္းမွာ ရုပ္ခႏၶာကုိ ကရုစုိက္ဖုိ႔ လုိအပ္သလုိ ထာ၀ရ ၀ိညဥ္အတြက္ လည္း အျမဲ ျပင္ဆင္ထားဖုိ႔ အေရးၾကီးသည္။

(၃) ၾကြယ္၀ေသာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း မဂၤလာ (ဆာလံ ၁၆း၁၁)

ၾကြယ္၀ေသာအသက္ ပုိင္ဆုိင္ေသာ ယုံၾကည္သူ၏ အသက္တာ၌ ၾကြယ္၀ေသာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း ရွိသည္။ ေလာကအရာတုိ႔သည္ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကုိေပးႏုိင္ေသာ္လည္း စစ္မွန္ေသာ၀မ္းေျမာက္ျခင္း မေပးႏုိင္။

မီလ်ံနာခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀သူတစ္ဦးသည္ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္္ျခင္းရွိေသာ္လည္း စစ္မွန္ေသာ ၀မ္းေျမာက္ ျခင္းကုိ မရႏုိင္။ လူ႔အထဲမွ လာသမွ်ေသာအရာတုိ႔သည္ စုံလင္ေသာ၀မ္းေျမာက္ျခင္းကုိ မေပးႏုိင္။ ေလာကမွာ လူေတြ ထင္မွားတတ္ၾကတာက ေငြေၾကးခ်မ္းသာရင္ၾကြယ္၀ျခင္းတဲ့။ ေဆြမ်ဳိးမ်ားရင္ ဂုဏ္ယူစရာတဲ့။ ဘဲြ႔၊ ဒီဂရီေလးမ်ားလာရင္ ၀ါၾကြားစရာတဲ့။ ထုိအရာတုိ႔သည္ အေရးအတြက္ သေဘာသာေဆာင္၍ အျမဲစိတ္ေက်နပ္မႈမေပးႏုိင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၾကြယ္၀ေသာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း ေကာင္းၾကီးမဂၤလာသည္ ေလာကအရာ၌ မတည္။

ၾကြယ္၀ေသာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းသည္ တခဏအတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း သက္သက္မဟုတ္ပါ။ စိ္တ္ပ်က္ အားငယ္သည့္အခ်ိန္ ၀မ္းေျမာက္ဖုိ႔ဆုိတာ ပုထုစဥ္လူသားအတြက္ လြယ္ကူမည္မဟုတ္ ေသာ္လည္း ၾကြယ္၀ေသာေက်းဇူးေတာ္ထဲ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းႏွင့္ အားယူ၍ ရဲရင့္ျခင္းရွိရမည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ၾကြယ္၀ေသာ အသက္ကုိ ပုိင္ဆုိင္ရယူေသာေၾကာင့္ အစဥ္မျပတ္ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း ရွိဖုိ႔ (ဖိလိပိ ၄း၄၊ ၁သက္ ၅း၁၆)။ စုံစမ္းညွဥ္းပန္းျခင္း ခံစားခ်ိန္၌ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းရွိဖုိ႔ (၂ေကာ ၈း၂) တမန္ေတာ္ ရွင္ေပါလုက တုိက္တြန္း အားေပးခဲ့သည္။

ခ်စ္ေသာမိတ္ေဆြ….ေကာင္းစားသည့္အခ်ိန္ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းထက္ ဆုိးယုတ္သည့္အခ်ိန္ ပုိျပီး၀မ္းေျမာက္ႏုိင္ဖုိ႔၊ ေနေကာင္းတဲ့အခ်ိန္ထက္္ ဖ်ားနာသည့္အခ်ိန္ ပုိျပီး၀မ္းေျမာက္ႏုိင္ဖုိ႔။ ေအာင္ျမင္ သည့္အခ်ိန္ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းထက္၊ ရႈံးနိမ့္သည့္ အခ်ိန္ ပုိျပီး၀မ္းေျမာက္ႏုိင္ဖုိ႔ ဘုရားသခင္ထံေတာ္ပါးမွ ခြန္အားေတာင္းခံ အသက္ရွင္ပါ။ သုိ႔ျဖစ္၍ အသက္တာမွာ ဘယ္လုိ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ခ်ိန္ျဖစ္ျဖစ္ ဘုရားသားသမီးစစ္ရင္ ေက်းဇူးေတာ္၌ ၀မ္းေျမာက္ပါ။ ၾကြယ္၀ေသာေကာင္းၾကီး မဂၤလာ ထူးျခားစြာ ခံစားလာမွာ။

(၄) ၾကြယ္၀ေသာ ျပည္ံေတာ္၀င္စားျခင္း မဂၤလာ (၂ေပ ၁း၁၁)

ငါတုိ႔ကုိကယ္တင္ေတာ္မူေသာ အရွင္သခင္ ေယရႈခရစ္၏ ထာ၀ရႏုိင္ငံေတာ္ထဲသို႔ ၀င္စားျခင္း အခြင့္ကုိ သင္တုိ႔အား ၾကြယ္၀စြာ ေပးသနားေတာ္မူလတံ့ (၂ေပ ၁း၁၁)

ေရႊျပည္ေတာ္၏ သားသမီးမ်ားအတြက္ ေလာက၌ ၀မ္းေျမာက္ရုံႏွင့္ မျပီးဘဲ ၾကြယ္၀ေသာ ျပည္ေတာ္၀င္စားျခင္းအခြင့္ကုိလည္း သားေတာ္အားျဖင့္ ဘုရားသခင္ျပင္ဆင္ေပးတယ္။ ၾကြယ္၀ ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ဟုဆုိရာတြင္ အဓိပၸယ္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္။ အဂၤလိပ္က်မ္း Definition of Abundant in Dictionary ထဲမွာ နာမ၀ိေသသနပုဒ္ေဆာင္တဲ့ စကားလုံး (Plentiful Kingdom) ႀကိယာ၀ိေသသန ပုဒ္ေဆာင္တဲ့ စကားလုံး (in a fully sufficient Kingdom)…..စသည္ျဖင့္ ေတြ႔ရသည္။

ၾကြယ္၀ျပည့္စုံေသာ ျပည္ေတာ္၀င္စားႏုိင္ရန္အတြက္ ျပည္ေတာ္၏စည္းမ်ဥ္းကုိ လုိက္နာဖုိ႔ လုိသည္။ ျပည္ေတာ္၀င္စံခ်ိန္တင္ဖုိ႔လုိသည္။ ျပည္ေတာ္၀င္ခြင့္လက္မွတ္အဆင္သင့္ ကုိင္ေဆာင္ဖုိ႔ လုိသည္။ ယခုမ်က္ေမွာက္အသက္ရွင္ေနတုန္းမွာပဲ ျပည္ေတာ္၀င္ခြင့္ လက္မွတ္ကို သားေတာ္ေယရႈ ခရစ္အားျဖင့္ ဘုရားသခင္ေပးေနျပီ။ ၾကြယ္၀ေသာထာ၀ရႏုိင္ငံေတာ္ ၀င္ခြင့္အတြက္ အေရအတြက္ ထက္ ျပည္ေတာ္၏သားစစ္သားမွန္ျဖစ္ အရည္အေသြးလုိအပ္သည္။ ျပည္ေတာ္၏သားစစ္ သားမွန္ဟု အသိမွတ္ျပဳျခင္းခံရသူမ်ား လက္ေတြ႔အသက္တာမွာ ျပည္ေတာ္၏သားေကာင္းလကၡဏာ ပုံသက္ေသ ထူဖုိ႔လိုအပ္သည္။

ၾကြယ္၀ေသာႏုိင္ငံေတာ္ (သုိ႔) ျပည္ေတာ္သည္ တရားမွ်တျခင္းႏွင့္ ၿငိမ္သက္ျခင္းတုိ႔ တည္ရွိတဲ့ ေနရာ။ အဆင့္အတန္းခဲြျခားျခင္း မရွိသည့္ေနရာ။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေတာ္၏သားသမီးမ်ား အသက္တာမွာ အသင္းေတာ္စြဲ၊ အမ်ဳိးစြဲ၊ ေဒသစဲြ၊ ဆရာစဲြ စသည့္က်ဥ္းေျမာင္းသည့္ အယူ၀ါဒစဲြမ်ား မရွိသင့္ပါ။ အတၱစဲြမ်ားအစား ဇဲြလုံ႔လမ်ားစုစည္းလွ်က္ စည္းလုံးျခင္းအျပည့္ႏွင့္ ဘုရားသခင္၏ ျပည္ေတာ္၌ ေန၍ (၁) ၾကြယ္၀ေသာေက်းဇူးေတာ္ကုိ ခံစားခ်ီးမြမ္းပါ။ (၂) ၾကြယ္၀ေသာ အသက္တာထဲ လႈပ္ရွား အသက္ရွင္ပါ။ (၃) ၾကြယ္၀ေသာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းႏွင့္ ၾကဳိးစားအေစခံပါ။ (၄) ၾကြယ္၀စုံလင္ေသာ ျပည္ေတာ္ကုိ စံစားဖုိ႔အသင့္ ျပင္ဆင္ၾကစုိ႔ ဟု ေ၀ငွဖိတ္ေခၚရင္း။ ။

ဘုရားနာမ ဘုန္းႀကီးပါေစ……..

Sunday, September 19, 2010

(September 19, 2010) Online Sermon.

Bawi Jesuh Khrih Kan Hnangamnak le Kan I Lawmhnak

By Siang Chin Tial


Lunglawmhnak

“Nunnak, damnak he thluachuahbongmalza a kan pe zungzaltu kan biakmi kan Pathian a hmasabik ah thatthat si ko seh.” Tu zingka caan ah Thawngttha chim dingin ttuanvo a ka petu PCCF upa te nan dihlak cungah lawmhnak chim cawk lo ka ngei.

Bible: Matthew 14:28-31

28 Cun Piter nih khan a hun chonh i, “Bawipa, nangmah na si taktak ahcun na sinah ka ke in ti cung in ka rat ter tuah,” tiah a ti. 29 Jesuh nih cun, “Ra ngat,” tiah a ti. Cucaah Piter cu lawng cun a vung ttum i ti cungah cun a ke in Jesuh lei ah cun a kal. 30 Sihmanhsehlaw thlitu afah zia kha a vun hmuh tikah a thin a phang i ti chungah cun a pil cuahmah i, “Bawipa, ka khamh tuah,” tiah a au. 31 Hmakhatte ah Jesuh nih a hei banh i a tlaih i, “Na zumhnak a va hme hringhran dah! Zeicahdah lung awttawm in na um?” tiah a ti.

Rel chih ding: Matthew 8:23-26 (Jesuh Nih Tilet, Thlichia A Daih Ter nak)

Ca tial tu pakhat nih a timi cu thawngtthabia hi theih lengmang asi ko zongah a biapimi cu a thar in thazang i lak tthan kha asi tiah ati. Cuve bantukin tu zing i kaa thimmi zong hi kan theihcia tuk asi ko lai nain, a thar in thazang laktthan ding in a hmasabik ah kan sawm hna.

Minung hi harsatnak, ngaihchiatnak, zatlaknak, sunghnak le sualnak (etc) hna he kan i tthen kho lo ti hi cu al awk ttha lo asi. Mirum, mifim, milianngan, misifak, muidawh, misang, mingo (etc) hual lo in ton cio dihmi asi. Harsatnak le sualpalhnak he kan i tthen kho hna lo timi ah kan i khat dih. Amah belte kan i khah lonak cu zeitindah cu kan tonmi pawl cu kan in, zeibantuk lam in dah tei kan i zuam timi tu ahcun kan i khat kho dih lai lo. Aruang cu kan theihcia bang, minung cu pakhat le pakhat kan sining, kan ruahning kan i dan caah asi ko. Mi cheu nih kan nunnak ah kan tonmi hna hi, chaw le va, ngeih le chiah in maw, degree in maw, rank in maw tibantuk in tei aa zuammi zong kan um kho men. Cu ti vawlei lei sining in tei kan timh tikah kan tei kho ngai maw ti hi ruah lo awk ttha lo asi. Kamkhat in chim ahcun minung nih kan tonmi thil hna hi vawlei sining in tei kan timh tikah, chunglei hnangamnak taktak le lawmhnak taktak kan hmu kho maw ti hi ruah ngaingai kan hau. Kei ka dirhmun ahcun, kan nunnak ah kan tonmi thil hna hi rikhiah asimi minung sinak le vawlei sining in tei kan timh ahcun, kan tei khawh lai ti hi cu ka zum lo. Kan nunnak ah Bawipa Jesuh Khrih lo in cun, kan tonmi hi kan tei kho lai lo ti hi kei ka dirhmun asi.

Kan Bible cacang thimmi kha kan zoh ahcun, kan theihcia bantukin Peter le kan Bawipa Jesuh Khrih ti cung i an umnak kong asi. Kha ah khan, Peter nih kan Bawipa Jesuh Khrih kha dengteo in a zoh i a pawngkam rili thil sining a zoh lo lio ahkhan ti cungah ttha tein a kal kho. Sihmanhsehlaw, a pawngkam thil sining a zoh tikah ti chungah pil hnik aa tim. Kan theihcia bantukin Judah mi hna hna nih rili hi thil ttha lo, ttihnung a umnak hmun asi tiah an zumh. Hi Bible sining he pehtlai in Khrihfami hna kan nunnak zongah kan Bawipa Jesuh Khrih kha zoh lo in, pawngkam sining kha kan zoh peng ahcun cu kan pawngkam sining chungah kan pil cuahmah ve ko lai. Kamkhat in chim ahcun kan Bawipa Jesuh Khrih kha kan nunnak ah kan i tlaih lo le kan i bochan lo ahcun, Khrihfa kan si ko ah, pastor si ko ah kan pawgkam sining nih a kan dolh ko lai. Abiana ah thihnak kan ton tik zongah a in zia kan thiam lai lo i, cu thihnak nih khan kan nun a den lai i, kan nun ah ngaihchiatnak lawngte a khat ko lai. Cuve bantukin kan Bawipa Jesuh Khrih kan zoh lo i, kan i tlaih lo ahcun, sualnak nih a salmi ah kan tang peng lai i kan nunram ah i ngaihchihnak le i tthinhnak a um hnga lo.

Matthai 8:23-26 kha kan zoh ahcun, Kan Bawipa Jesuh Khrih a zultu hna nih lawng an i cit lio ah, tilet thlichia an ton i an awlokchon tuk ah kan Bawipa Jesuh Khrih an va tthanghnak kha asi. Hi kaa zawn ah a zultu hna nih anmah thazang le minung lei sinak in kha tilet thlichia kha an tei kho lo. An lawng kha ti chungah pil hnik aa tim. Sihmanhsehlaw, kan Bawipa Jesuh Khrih kha an va tthangh tik ah kan Bawipa Jesuh Khrih nih kha tilet thlichia kha a daihter ti kha fiang tein kan hmuh khawh mi asi. Hi kaa zawn ah ruah awk a ummi cu a zultu hna nih khan kan Bawipa Jesuh Khrih kha tthangh loin um hna sehlaw, tilet thlichia kha a dai hnga lo. A zultu hna nih an tuahmi cu kan Bawipa Jesuh Khrih sin va kal i va tthangh kha asi. Cuve bantukin kannih Khrihfa mi hna zong nih minung kan nunnak ah kan tonmi thil hna hi kan tei khawhnak hnga kan pawng ah a zungzal a kan umpitu Bawipa Jesuh Khrih kha kan nun ah sawm peng ding kha kan rian asi. Kan nunram ah kan Bawipa Jesuh Khrih kha kan sawm peng i, kan i bochan peng ko ahcun a kan kaltak hrim lai lo. Minung lei in kan rian tu tlolh lo a hau. Mi cheu tampi cu harsatnak, thihnak, lohnak hna kan ton tikah Bawipa Jesuh Khrih nih a kan kaltak tiah kan ruah ttheo tawn. Keimah lila zong nih tanghra ka awn ka (ka rak zawtfah tuk lio) ah ka rak ruah bal. Pathian a um lo ti tiang in ka rak ti bal. Thla zong ka rak cam duh lo chikhat cu! A ngaingai ahcun kanmah tu nih kan rak kaltak tu a rak si deuh tawn. Kan pawng i a um komi kan rak theih lo le kan rak sawm lo tu a rak si deuh. Phundang in chim ahcun, lamnai te ah a um komi kha kanmah lila nih lamhla pi ah kan va umter tu khi a rak si deuh.

A donghnak ah chim ka duhmi cu: ka nunnak ah ka tonmi ka zawtfahnak le ka sining chungin ka nun a ka tonghtukmi hla pakhat a um i, cu cu kan Khrihfa hlabu no. 349 (Jesuh nih a ka ruat hnga maw?) ti khi asi. Hi hla a sining hi micheu nih cun a theih zong kan theih cang ko lai nain, a thei rih lomi hna kan um sual ah tlawmte in hi hla sining te hi van langhter ta ka duh. Hi hla a phuahtu hi Frank E. Graeff asi i, amah hi Philadelphia ah pastor a rak ttuanmi a rak si. Pastor a ttuan lio ah a khrihfabu ah buainak nganpi a rak tong ti si. A hawikom cheuhkhat zong nih an rak kaltak. Cu lio ahcun a tonmi buaibainak le lungretheihnak cu amah minung sinak in tei a rak timh. Asinain, a minung sinak in a tei khawh lo kha a van theih tthan i “Kan nunnak ah minung nih kan tonmi hi kanmah minung sinak in kan rak tei khawh lo zia le kan pawngah a um komi zeizong vialte a kan teipiak khotu, a kan hnemtu, a kan umpi zungzaltu kan Bawipa Jesuh Khrih a um ko ti a philh kha a van thei than i, “Kan Bawipa Jesuh nih kan thil a rih, kan lam a har, kan lungre a theih, kan mitthli a tlak, kan ngaih a chiat, kan khuaruah a har, kan van a san lio ah a kan kaltak lo i, kan pawng te ah a um peng ko” ti kha a nunnak i a tonmi thil sining cung in a phuah mi asi. Hi he pehpar in le a cunglei i ka langhtermi he pehpar in kan nunnak ah kan Bawipa Jesuh Khrih kha dengteo tein kan zoh lo, kan nun ah a hmasabik ah kan i bochan lo i kan minung sinak kha kan i bochan ahcun kan nun lam a har lai i, kan nunnak ah kan tonmi harsatnak, sualnak hna hi kan tei kho lai lo. Sihmanhsehlaw, zungzal a nungmi a kan hnem zungzaltu, a kan umpi pengtu, hnangam daihnak a kan pe zungzaltu, a kan khamhtu, a kan ngaithiamtu kan Bawipa Jesuh Khrih kha kan nun ah hmasabik ah kan chiah i nifatin kan nunnak ah kan sawm i Amah he kar kan hlan peng ko ahcun kan zawtfah cuahmah ko bu ah siseh, kan sifah/harsat ko bu ah siseh, thih lohnak kan ton ko bu ah siseh, chunglei hnangam daihnak taktak nun kan ngei lai i (in khawnak kan ngei lai), kan sual cuahmah ko bu zongah, i ngaihchihnak le i tthinhnak nun kan ngei lai i kan nunnak ah chunglei lawmhnak taktak nun kan ngei ko lai.

Cucaah, kannih PCCF chungtel zapi te zong nih kan nunnak ah kan tonmi thil hna hi, kan minung sinak in tei i zuam lo in, zeizong vialte a tuah khotu, chunglei hnangam daihnak taktak le chunglei lawmhnak taktak a kan petu a kan khamhtu kan Bawipa Jesuh Khrih kha a hmasabik ah chiah i, i bochannak le Amah he nifatin kan nun karhlannak thawngin tei i zuam hna usih tiah kan sawm hna. Lawmhnak tampi ka ngei.
“Bawipa thluachuahnak kan zapi te cungah um hram ko seh”. Amen!!!!!!!

Friday, September 10, 2010

(September 12, 2010) Online Sermon.

DINFELNAK

By Van Nun Thang


A tu vaw lei cung thil si ning kan zoh tik ah, khui ka hmun poh ah corruption hi kan hmuh khawh. Sual khi sual ah hmuh lo in a phung si ko tiah kan ruah i, zei rel lo in mitam pi cu kan um. Cu caah din fel nak hi , kan sin ah hmuh a har ngai mi thil a si cang. Zei hmanh kan rel lo mi thil nih kan nunnak a kan hrawh ti hi kan theih lo. Cu caah Khrih ah unau a si mi hna kan nun ning hi i check than uh si tiah kan sawm hna.

Bawipa nih a duh mi cu nun thiang hlim a si ti hi kan theih dih mi a si. Sinain zei kan rel lo i, “ma hi cu zei a pawi lai lo” kan ti, kan mah te in excuse kan i pe. Mah hi kan nunnak a kan hrawk tu a si kan theih lo.

Cu caah kan nunnak ah buaibainak tam pi kan tong i , a phi kan hmuh khawh lo nak a si. Dinfelnak hi kan Bawipa zong nih a duh ngai mi a si. Proverb 10:3 ah kan hmuh mi cu, “Bawipa nih miding mi cu rawl taam in a um ter siang hna lo” tiah kan hmuh. Ding fel te in kan nung ko na in har nak

kan tuar a si ah cun, Bawipa nih a kan hnek sak mi a si i a rau hlan ah a phi kan hmuh cawlh te ko lai. Sinain, can sau pi ei awk ngei lo, rian zong ngei lo kan um i har nak kan tuar a si ah cun, kan nun ning i check a hau than cang. Thil pakhat Khrihfa tam deuh kan palh mi cu, har nak kan tuar tikah zei ruang ah a si ti ruat lo in , “bawipa nih hnek sak mi a si, a dong nak ah cun a tha te ko lai” tiah kan i hnemh ton. Kan din fel lo ruang ah, kan nun ning that lo raung ah Bawipa nih a kan chimh hrin (rebuke) a si tiah kan thei kho lo. Cu caah ah kan sual peng i, kan bawinak le problem chung in kan chuah khawh lo nak a si. Proverb 11:1-11 ah kan hmuh mi cu, ding fel tein a nung mi le mithalo kong kan hmuh. Ahme 8 ah cun mi ding fel mi cu har nak chung in a luat ( kawl bible in) tiah kan hmuh.

A tu Khrifa kan problem pa khat cu, kan mah le kan mah sual chung ah kan um ti mi kan hmuh kho lo. Tahchunhnak ah, lih chim ( lie) a tha lo ti kan theih ko na in, lih chim cu sual ah kan rel ti lo, a ho poh nih lih kan chimh dih (cf. John 8:44, 1 John 2:4, 21,22). Satan nih kan mit an kan phen i kan that lo nak kan hmun kho lo. Cu caah khrih ah unau hna, kan nun ning hi a bia bi tuk. Khua le ram kan dawt kan ti si ah cun, nun ning dawh te in nung hna uh si. Bible nih tang ka nih khua le ram a than ter a ti lo, din fel nak nih mi phun a than ter ti kan hmuh (Prov. 14:34). Khua le ram kan mi phun kan dawt tak tak a si ah cun, kan um nak hmun poh ah le kan rain tuan nak poh ah ding fel te in bawipa tih za ngai in kan nun ding asi. Ding fel te le bawipa tih zah tein na nun a si ah cun thluachuah na hmuh lai ( Prov. 21:21).

Si ah zei tin ding fel te in kan nung khoh lai? Kan mi nung si ning in kan i zuam len ah cun a har ngai ngai mi a si, sinain bawipa thlarau nih a kan bawmh ah cun zei zong vial te a fawi dih. Cu caah bawipa he pehtlaihnak (relationship) kan ngei a herh. Zei tin dah pehtlaihnak kan ngei kho lai ti si ah cun, thlacam nak le bible rel nak in. Zing ka ten zei hman kan tauh hlan ah bawipa sin ah thlacam le bible rel in kan nun nak kan ap a herh.

Cucaah unau hna, a tu ni thawk in dinfel te in nun khawh i zuam u sih. Bawipa nih Abraham sin ah a ti mi cu, mi ding ( ding fel te in a nung mi ) pa 10 an um ah cun Sodom le Gomorrah ka hrawk lai lo a ti (Gen. 18:32). Sodom le Gomorrah cu mi nung tam ngai mi khua a si. Bawipa nih mi thiang mi or din fel te in a nung mi a dawt tuk ruang ah 10 an um ah cun ka hrawh lai lo a ti nak a si. Mi tam pi cu duh poh in an nung ko lai, sihmanhsehlaw nang le kei cu ding fel tein nun i zuam ko uh sih, Bawipa nih nang mah pa khat ding fel tein na nun ruang ah, na in chung khar, na khua le na mi phun thlachuah an co te lai. Bawipa nih thlachuah an pe ko seh!!!!